Loop Hero Game review – Details en gameplay

Loop Hero Game review – Details en gameplay ;Loop Hero is gemaakt om te werken binnen de verwerkingsbeperkingen van een computer uit de jaren 80, in plaats van onmiddellijk uw verbeelding te spreken met een enkele blik. De reden hiervoor ligt in het kernontwerpprincipe van het spel: op meer manieren dan elke andere RPG die we hebben gezien, neemt Loop Hero de speler de controle weg.

Loop Hero-speldetails

Ontwikkelaar: Four Quarters
Uitgever: Devolver Digital
Platform: Windows, Mac, Linux
Releasedatum: 4 maart 2021
ESRB-beoordeling: niet geclassificeerd (10 jaar en ouder)
koppelingen: Stoom | GOG | Officiële website

De game bevat enkele esthetische uitzonderingen, met name enkele illustraties met een hoge resolutie, maar het punt blijft. Loop Hero is gemaakt om te werken binnen de verwerkingslimieten van een computer uit de jaren 80, in plaats van je verbeeldingskracht in één oogopslag vast te leggen. De reden hiervoor ligt in het kernontwerpprincipe van het spel: op meer manieren dan elke andere RPG die we hebben gezien, Loop heldneemt de controle weg van de speler. Als je dacht dat de menugestuurde uitdaging van baanbrekende JRPG's te "hands-on" was, zou je niets zien.

Over Loop Hero

De Lich heeft de wereld in een eindeloze lus gestort en zijn inwoners in eindeloze chaos gestort. Gebruik een groeiend kaartspel met mystieke kaarten om vijanden, structuren en terreinen te plaatsen tijdens elke unieke expeditiecyclus die je dappere held maakt. Verzamel en rust krachtige buit uit namens elke heldenklasse voor hun gevechten en breid het overlevingskamp uit om elke zoektocht tijdens de cyclus krachtiger te maken. Ontgrendel nieuwe klassen, nieuwe kaarten en stiekeme bewakers tijdens je zoektocht om de eindeloze cyclus van wanhoop te doorbreken.
Loop Hero-speldetails, beoordeling en gameplay

Eindeloos avontuur:

Kies uit ontgrendelbare personageklassen en kaartspellen voordat je aan elke expeditie begint langs een willekeurig gegenereerd looppad. Geen enkele expeditie zal ooit hetzelfde zijn als voorheen.

Plan je uitdaging:

Plaats tijdens elke cyclus strategisch gebouw-, terrein- en vijandkaarten om je eigen gevaarlijke pad te creëren. Breng kaarten in evenwicht om je overlevingskansen te vergroten terwijl je waardevolle buit en middelen voor je kamp verzamelt.

Plunderen en upgraden:

Schiet op dreigende wezens, verzamel krachtigere buit om direct uit te rusten en ontgrendel onderweg nieuwe voordelen.

Breid je kamp uit:

Verander zuurverdiende middelen in kampeerupgrades en verdien waardevolle boosts met elke voltooide cyclus langs het expeditiepad.

Red de verloren wereld:

Versla een reeks gemene bewakers in een grootse saga om de wereld te redden en de tijdcyclus van de Lich te doorbreken!
Steam Loop-held: Stoom

Voordelen van het spel

• Verrassende diepgang en strategie in een ogenschijnlijk "automatisch" spel
  • Slimme, mysterieuze dialogen en royaal getekende portretten ondersteunen een boeiend plot
  • Wanneer je verbinding maakt met de openingsuitdaging van het spel, breiden nieuwe klassen en vaardigheden het spelpotentieel verder uit.
  • Lo-fi geluidsontwerp maakt oude geluidschiptechnologie op een bepaalde manier erg aantrekkelijk, zowel in de muziek als in de geluiden van vampiers die je griezelig uitlachen.

Nadelen van het spel

• Je was misschien gefascineerd door de game-esthetiek uit het midden van de jaren 80, maar ik had graag meer animatie en detail gezien.
  • Hoewel de automatische loopsnelheid van het spel instelbaar is, kan het zeker sneller zijn, vooral tijdens de rustigere delen van een nieuwe cyclus.

Loop Hero-gameplay

Het spel begint met de hoofdrolspeler en bijna iedereen ontwaakt uit een geheugenverlies-achtig bewustzijnsverlies. Tot zijn verbazing ziet je held maar één weg voor je, en zich niet bewust van het feit dat het een lus is, gaat hij verder met het opfrissen van zijn geheugen - terwijl hij ook meer monsters, oriëntatiepunten en steeds krachtigere wapens voortbrengt bij elke stap op het pad.

In termen van gameplay betekent dit dat je Loop Hero kunt verlaten na de openingsplotreeks en je held automatisch kunt zien lopen en vechten totdat hij sterft. (Bij elke dood verteert het geheugenverlies van de wereld je en begin je opnieuw in een andere verduisterde wereld.) Volgt de beweging van je held door een lus (niet de ronde, let wel, maar dikke jaren 80 computationele rechte hoeken), held en vijanden als kleine pictogrammen zichtbaar. Elke keer dat de held een vijand binnengaat, wordt een groter "gevechtsvenster" geopend met versies met hogere resolutie van elke held en elk monster, en iedereen snijdt elkaar automatisch af totdat één kant sterft.

Zo simpel is het natuurlijk niet. In je eerste avontuur laten zwakke vijanden die je doodt items of "kaarten" vallen. De eerste zijn beperkt tot uitrustingsladingen (wapens, bepantsering, schilden, ringen), en zoals bij de meeste RPG's, veranderen deze voornamelijk je gevechtsstatistieken. Ten tweede speelt het met de rollende geheugenverlieshoek van het spel, aangezien je wordt gevraagd om je vergeten wereld keer op keer opnieuw op te bouwen. Sommige hoogtepunten, zoals weiden en bergen, voegen bonussen toe aan je statistieken. Anderen, zoals een begraafplaats of een spookhuis, zullen nieuwe, meer dodelijke monsters aan je looping-pad toevoegen.

Loop Hero begint pas echt als je zijn truc doorhebt: je moet markeringen rond je lus plaatsen om je geheugen op te frissen en elke nieuwe reddingsdrempel te bereiken, en deze belangrijke punten opzettelijk plaatsen om je held te helpen overleven en sterker te worden. Verfris je geheugen voldoende en je zult een baas vinden om in een lus te vechten. Bij elke nieuwe cyclus begint alles opnieuw en moet je nieuwe uitrusting kopen, nieuwe oriëntatiepunten plaatsen en op een nieuwe baas jagen. (We zullen in een oogwenk leren hoe al deze willekeurig gegenereerde lussen in elkaar worden gezet.)

Het plaatsen van de dodelijkste oriëntatiepunten in een enkele hoek van een lus zal slecht zijn voor beginners. Je zult het beter doen als je merkt hoe bepaalde oriëntatiepunten met elkaar spelen, zoals een "dry grove" die vervelende ratten spawnt en je ook een nuttige, vijand-dodende "blood grove" laat bouwen. de droge. Het is dus een simpele kettingreactie: vernietig de dryyards vroeg, zodat hun vierkanten overlappen met de herenhuizen die "superdodelijke vampiers creëren", waardoor de bloedtuinen wat nuttige schade kunnen aanrichten.

Lees verder : Hoeveel afleveringen van Loop Hero?

Loop Hero-promotievideo